مرداب آبکنار
گیلکی-محلی
درباره وبلاگ


دوستان عزیز قدمتان روی چشم .زندگی شما مانند گلهای نیلوفر مرداب زیبا وبا طراوت باشد.با ارسال مطالب وعکس مرا درپربارنمودن وبلاک یاری نمایید.
آخرین مطالب
پنج شنبه 12 بهمن 1391برچسب:گیلان,نقشه,باستانی, :: 20:36 :: نويسنده : محمد سوبری

نقشه باستانی گیلان

سه شنبه 28 آذر 1391برچسب:تاریخجه آبکنار{1}, :: 2:24 :: نويسنده : محمد سوبری

تاریخچه ابکنار عزیز انچنان که باید گرداوری نشده.جناب شکوفه هفته پیش این بشارت راداد که کتاب جدیدش درباره ابکنار بزودی چاپ میگردد.تا آن موقع بصورت مختصر گوشه ای از تاریخ جمع اوری شده تقدیم میگردد.

بررسی عمومی
سخن از آبکنار است. که با وسعت قابل ملاحظه، همچون قومی آرام و با وقار در آغوش مرداب انزلی آرمیده است، و صدها سال است با مردم پر تلاش و سخت کوش خود از پیچ و خم محرومیتها و سختی های زمانهای دور و نزدیک عبور کرده و امروز در پهنه سرزمین دلاور پرور گیلان، استوار و پابرجا مانده تا بیش از پیش فرزندانی را با معلومات عالیه تحویل اجتماع دهد و برگ زرینی در تاریخ پر افتخار بندر انزلی اضافه نماید.

از آبکنار، حداقل می بایستی تحت عنوان بخش یاد می شد زیرا در گذشته نه چندان دور، آبکنار روستاهای دیگری را در تابعیت خود داشت.که امروزه ناخواسته و ناچار می باید آبکنار را در بخش روستاهای بندر انزلی جای دهیم باشد که با همکاری اهالی آبکنار و ارائه اسناد و مدارک بیشتر، در آینده برای تکمیل تاریخچه آبکنار اقدام گردد.

 



ادامه مطلب ...
دو شنبه 27 آذر 1391برچسب:البوم اثار بدست امده ازمارلیک, :: 12:52 :: نويسنده : محمد سوبری

اثار زیبای بدست امده از مارلیک



ادامه مطلب ...
دو شنبه 27 آذر 1391برچسب:مارلیک2, :: 12:27 :: نويسنده : محمد سوبری

Marlik cup iran.jpg 

مارلیک

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

مختصات: ‏۳۳″ ۲۷′ ۴۹°شرقی ‏۵۰″ ۴۹′ ۳۶°شمالی (نقشه) تپه مارلیک یک محوطهٔ باستانی در کرانهٔ خاوری سفیدرود و در درهٔ "گوهر رود" استان گیلان است. تپه مارلیک بقایای به جای مانده از تمدن باستانی متعلق به دست کم ۳۰۰۰ سال پیش است. پژوهشگران گمان می‌برند که این تپه آرامگاه خصوصی فرمانروایان و شاهزادگان مردمان این تمدن بوده‌است.

مارلیک
چراغعلی تپه



ادامه مطلب ...
دو شنبه 27 آذر 1391برچسب:مارلیک1, :: 11:57 :: نويسنده : محمد سوبری

 

تپه مارليكگنجينه اي ديدني از هزاره دوم و اول پيش از ميلاد

تپه باستاني مارليك در دره گوهر رود در كنار شهر رودبار گيلان قرار دارد. اين تپه با وسعت حدود يك هكتار در كنار باغهاي زيتون و بيجارهاي برنج قرار دارد .در پانصد متري شمال آن تپه ديگري قرار دارد كه بر آن توسط قوم مارد قلعه اي در دو هزار سال پيش از ميلاد ساخته شده است و آثارآنرا ميتوان ديد. محل دفن اموات ساكنان اين قلعه تپه معروف مارليك است.حفاري در اين تپه از سال 1340 آغاز شد و از آن آثار هنري با ارزشي به دست آمده است. دژ پيلا قلعه كه بحث آن شد، در سال 900پ م توسط مهاجماني به آتش كشيده شده است. اين قلعه آن چنانكه بايد حفاري نشده است ولي از شواهد ميتوان حدس زد كه ساكنان اين تپه و ساكنان تپه حسنلو از نظر فرهنگي آبشخور يكساني داشته اند و با توجه به زرگري و اسطوره پردازي آنها بر روي آثار خود اين مسئله از يك احتمال ساده فراتر ميرود.تپه مارليك توسط دكتر نگهبان و كامبخش فرد حفاري شد و خواندن خاطرات حفاريهاي اين محل و درگيري باستان شناسان با قاچاقچي ها و افراد سود جوي محلي جالب است



ادامه مطلب ...
صفحه قبل 1 صفحه بعد



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 8
بازدید دیروز : 16
بازدید هفته : 8
بازدید ماه : 466
بازدید کل : 53397
تعداد مطالب : 161
تعداد نظرات : 77
تعداد آنلاین : 2



Alternative content


تماس با ما
استخاره آنلاین با قرآن کریم




Google Erth mordab abkenar

code navidi

ZIP Code List

مشاهده جدول کامل ليگ برتر ايران

تعبیر خواب آنلاین